חזרה

המלצות למהלך האשפוז

ניהול התיק הרפואי

תיק רפואי מסודר עוזר בניהול אירוע בריאותי. לכן, מומלץ לרכז את כל המסמכים הקשורים בתיק שתכינו מראש (כזה שתחזיקו ביד או תשמרו במחשב).

מה חשוב שיהיה בו:

  • סיכומי אשפוז
  • תוצאות בדיקות
  • טיפול תרופתי
  • סיכומי הפגישות עם הרופאים
  • הפניות לבדיקות
  • קבלות על תשלומים שביצעתם
  • זימונים לתורים (בדיקות/ביקור רופא/טיפולים)
  • המלצות טיפול בקהילה
הכנה למפגש עם הרופא

על מנת שתפיקו את המקסימום מהמפגש עם הרופא המנתח לאחר הניתוח ולקראת השחרור, ותקבלו מענה לשאלותיכם, אנו ממליצים להיות מוכנים מראש.

להלן "עשרת הדברות" למפגש עם הרופא:

  • הצטיידו במוצרי כתיבה: פנקס, מחברת קטנה או דף וכמובן עט. ניתן גם לכתוב בפתקיות שבניד, אם נוח לכם.
  • הכינו מראש רשימת שאלות למפגש - אל תסתמכו על הזיכרון. ברגעי האמת, אתם עלולים לשכוח.
  • אל תתביישו לשאול את הרופא. ככל שתשאלו יותר ותדעו יותר, כך תרגישו בטוחים יותר. זה הזמן לשאול כל שאלה שמטרידה אתכם. הרופא שם כדי לתת לכם תשובות.
  • כתבו בנקודות את תשובות הרופא לשאלותיכם. ייתכן שלא תזכרו אותן בהמשך.
  • אם אינכם בטוחים שהבנתם את התשובה – בקשו מהרופא לחזור על ההסבר או אמרו במילים שלכם מה הבנתם ובקשו אישור שהבנתם נכון. וידוא הבנה יכול להיות מציל חיים.
  • בקשו הסבר קצר על מהלך הניתוח והאם היה בהתאם למתוכנן או היו דברים בלתי צפויים.
  • בדקו עם המנתח מה מחכה לכם בימים הקרובים ומה מועד השחרור הצפוי.
  • בקשו מידע על תהליך ההחלמה
  • בקשו הסבר על כל תרופה חדשה שאתם מקבלים.
  • הקפידו לוודא שאתם מבינים את הנחיות השחרור.
כל מה שחשוב לדעת במהלך האשפוז

אנשי הצוות שלרשותך:


• הרופאות והרופאים המנתחים, הנמצאים בקשר ישיר עם מחלקת האשפוז במשך כל שהותך במחלקה.
• רופאות ורופאי המחלקה, הנמצאים במחלקה 24 שעות ביממה.
• צוות הסיעוד וכוח העזר.
• מתאמות השירות האישי ממערך השירות.
• צוות פרה־רפואי: פיזיותרפיסטים, עובדים סוציאליים ותזונאים, מעניק טיפול על פי הצורך.
• שפית וצוות מערך המזון, המכינים מגוון ארוחות המותאמות לסוג הניתוח.

 

קבלה למחלקה


• הצוות הסיעודי יבדוק אותך בהגיעך למחלקה ויסביר לך על המשך הטיפול.
• צוות המחלקה ידאג להביא את החפצים האישיים שלך, שהושארו במחלקת הכנה לניתוח.
• אין ליטול תרופות, כולל תרופות קבועות, בלי אישור הצוות הרפואי.

 

 

חדר האשפוז


• לצד המיטה קיים לחצן קריאה, אפשר להיעזר בו כדי לקרוא לצוות האשפוז בכל שאלה ובקשה.
• בכל חדר יש לנוחיותך ולשימושך האישי ארונית צד, ארון אחסון, כספת, מקרר, טלוויזיה, עמדת עבודה למלווים, מקלחת ושירותים, הכוללים חימום רצפתי ומחמם מגבות לימים הקרים.
• הווילון שבארון לצד המיטה נועד כדי לשמור על פרטיותך ולהפריד בינך לשאר המאושפזים.
• השלט שבסמוך למיטת האשפוז מדליק את תאורת החדר והטלוויזיה.

 

 

ארוחות


• המטבח של בית החולים הוא פרווה חלבי.
• במהלך האשפוז ניתנות ארוחות המתאימות לתזונה, לרגישות ולמצב הרפואי שלך.
• הארוחות מוגשות בשעות:
                               ארוחת בוקר: 09:00-07:00
                               ארוחת צוהריים: 14:30-12:30
                               ארוחת ערב: 19:30-17:30
• צוות המחלקה מגיש שתייה חמה ומים במהלך השהות בה.
• אפשר לבקש ארוחה קלה בין הארוחות, כמו מעדנים ועוגיות, אם יש בכך צורך.
• יש לעדכן את הצוות המטפל אם ברצונך לקבל מנה צמחונית, נטולת גלוטן או מהדרין חלבי.

 

 

מניעה וטיפול בכאב


• אחד הנושאים החשובים להחלמה ברפאל הוא הפחתת הכאב.
• יש להקפיד ליטול בזמנים קבועים את התרופות נוגדות הכאב, שניתנות על פי הוראת רופאי המחלקה, גם אם בשלב זה אין לך תחושת כאב.
• אפשר לקבל נוגדי כאב נוספים על פי הוראת רופאי המחלקה.
• מומלץ לדווח מייד על הכאב, כך קל יותר לשלוט בו ולהימנע ממנו.
• יש להימנע מלהביא דברי מזון ושתייה מהבית.

 

סרגל כאב

כמה כואב לך? יש לדווח לצוות הסיעוד על תחושת הכאב במנוחה ובמאמץ על פי סרגל הכאב:

 



שחרור מהמחלקה

 

בשעה טובה, הגיעה העת לחזור הביתה.
• מועד השחרור נקבע על פי מצבך הרפואי וההנחיות של הרופאות והרופאים המנתחים.
• צוות השחרור הסיעוד יתן לך הסבר והדרכה לפני השחרור
• בעת השחרור יימסרו לך את המסמכים הבאים: מכתב שחרור רפואי, סיכום ניתוח, מרשמים על פי צורך, מסמכים אישיים, כמו דיסקים, בדיקות דם וסיכום ייעוץ, או פריטים נוספים, שנמסרו לצוות בעת הקבלה לאשפוז.
• לאחר השחרור נשמח לקבל ממך משוב על החוויה שלך אצלנו.

 

הנחיות למבקרים

 

• שעות הביקור במחלקה הן: .21:00-07:00
  כדי לאפשר למטופלים שינה טובה ולהתאושש מהניתוח, אנו מבקשים להקפיד על שעות הביקור.
• יש לרחוץ ידיים או לחטא אותן בתכשיר חיטוי, הנמצא בכניסה לחדר המטופל או בסמוך למיטה, לפני הכניסה לחדרו, לאחר המגע בו או השהייה במחיצתו.
• אסור לשבת על מיטות המטופלים ועל המיטות שלצידם, וזאת כדי להפחית את הסכנה לזיהום באזור הניתוח.
• רק מלווה אחד יכול לשהות ליד מיטת המטופל במחלקת האשפוז.
• יש להימנע מביקור ממושך למען בטיחותם של המטופלים והצוות המטפל.
• אסור לעשן ברחבי בית החולים.

 

בית קפה ומסעדה


• בקומת הקרקע נמצאת מסעדת הביסטרו שף "שלוש", הפתוחה מהשעה 7:00 ועד לשעה 21:00


חניון המבקרים


• החניון ממוקם בבניין מספר 6 והינו באחריות פארק עתידים.
• הנחה בתשלום החניה: מטופלים המגיעים לפעולה או לניתוח זכאים להנחה של 10% יש להחתים את כרטיס החניה בדלפק שבלובי הכניסה לבית החולים כדי לקבל את ההנחה.

 

שירותי הדת בבית החולים

 

  • בניין מספר 12, קומה 1-.
  • בית הכנסת ממוקם בפארק עתידים.
  • בית כנסת נוסף נמצא ברחוב הצנחנים 30, בשכונת נווה שרת שבתל אביב.


כשרות בית החולים


• מטבח בית החולים פועל בהשגחה ובפיקוח של משגיח כשרות.
• המטבח הוא פרווה חלבי, הירקות והפירות מעושרים, ללא חשש טבל, ערלה ושביעית.
• המזון לשבת מבושל לפני כניסת השבת.
• יש לבקש מנת מהדרין חלבי, בהרשמה מראש, בעת התיאום למועד הניתוח.
• מגשיות המהדרין מוגשות סגורות, בהכשר הרב רובין ו/או העדה החרדית, ירושלים.

 

נרות שבת


• אפשר לקבל נרות שבת בעמדת האחיות.
• מטעמי בטיחות, יש להדליק את הנרות אך ורק במתקן המיועד לכך, הנמצא בטרקלין משפחות.
• אסור להדליק נרות בחדרים. 
• מיחם שבת - בטרקלין האשפוז ישנו מיחם, המותר לשימוש בשבת על פי ההלכה ללא חשש.
• בבית החולים פועלת בשבת מעלית ב"פיקוד שבת". יש לבקש להפעילה מראש ובתיאום צוות המחלקה.


רב בית החולים - הרב משה סויסה

 

 

נשמח לעמוד לשירותכם

שעות הפעילות של מרכז השירות והמידע: ימים א'-ה' בין השעות 8:00-16:30
טלפון: 03-7752000. בנוסף ניתן להשאיר פרטים בטופס יצירת הקשר באתר
ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

 

שדות המסומנים ב* הינם שדות חובה

חייגו עכשיו
  • טלפון
    03-775-2000
  • כתבו לנו
  • בקרו אותנו
    פארק עתידים, בניין מספר 3, תל אביב